søndag 8. november 2009

Tid for videreutvikling

Av og til trenger vi å utvide horisonten vår, få personlig påfyll og lære nye ting. Det er viktig å ta vare på seg selv og prioritere sin egen utvikling med jevne mellomrom. Når vi hjelper oss selv først får vi mer overskudd og livsglede til å være noe virkelig godt for våre medmennesker.
For meg er tida inne for refleksjon og egenutvikling. Grytidlig imorgen drar jeg med første tog fra Antibes til Paris og blir der en hel uke på kurs. Det blir en etterlengtet og spennende avveksling.
Jeg har en forkjærlighet for gamle klostre og har en tendens til å bli trukket mot stadig flere. Et forunderlig fenomen. Jeg som hverken er katolikk eller spesielt religiøs i tradisjonell forstand, men jeg er opptatt av åndelige spørsmål. Synes gamle klostre er vakre og de har en historie som interesserer meg, og ikke minst en fredelig og sakral atmosfære. I Paris skal jeg denne gangen bo i et gammelt benedictiner-kloster, som er en vakker og grønn oase midt i den travle hovedstaden.
Ønsker dere alle en fin og utviklende novemberuke!

2 kommentarer:

  1. Høres spennende ut.. er helt enig.. man må utvikle seg..få åyfyll.. o9g det skal du absolutt gjøre denne uken..Masse lykke til..Klem Kerstin

    SvarSlett
  2. Låter superhärligt både med upplevelser och ett spännande klosterboende. Kunde man få adressen. Skall ev resa till Paris i december.

    Här i Languedoc har vi grått väder men ingen kyla.
    många hälsningar
    Lise-Lotte Sandberg

    SvarSlett