mandag 23. november 2009

Gul blomstring på terrassen

Om få dager drar vi til Norge for å tilbringe førjulstida i mer vinterlige omgivelser. Det er jo det som er jul da, selv om vi har det veldig bra her i Sør-Frankrike. Når timeglasset begynner å renne ut for denne gangen lever jeg enda mer intenst og nyter øyeblikkene og omgivelsene på en spesiell måte. Idag har jeg satt ekstra stor pris på høstblomstene på terrassen, som fortsatt er vakre. Høsten har vært mild og solfylt. Måtte ta et par bilder av dem som jeg gjerne vil dele med dere blogglesere. På terrassen har vi stemorsblomster og gul Crysantemum. Ute i hagen har en stor gul Margueritt begynt å blomstre. I tillegg har vi plantet røde og hvite Alpefioler som er typiske vinterblomster her som trives godt utendørs. Og noen av sitronene skal høstes før vi drar og bli med til Norge. Når vi kommer tilbake i januar er det tid for å plante ut fargerike primulaer i alle farger. Da starter våren. Men først skal vi feire jul!

2 kommentarer:

  1. Så fine bilder... høres herlig ut at dere kan plante ut så tidlig...

    Ønkser deg velkommen hjem til Norge..

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  2. Deilige bilder. Jeg synes nå det ser fint ut med vinter i sydelige områder. Gleder meg til vi kan tilbringe større deler av året slik. Gledelig jul Ser frem til at du forteller om nyplanting på nyåret.
    Hilsen Sissel

    SvarSlett