tirsdag 19. januar 2010

"Vinterstemning" i Nice

Idag har vi hatt en herlig tur til Nice. Gått langs strandpromenaden i strålende sol, spist pizza med rosévin på vår faste restaurant La Pizza i Rue Massena og shoppet etterpå. Bildet over er tatt nå i formiddag fra standpromenaden i Nice. Det er salg her nede nå og i innspurtsfasen av salget kan man gjøre mange gode kupp. Mye er satt ned med 70%. Jeg er i grunnen ikke så glad i å gå rundt i butikker, men må innrømme at jeg synes det er morsomt å gjøre noen virkelig gode kjøp. Vi har for tida besøk av vår datter Karoline på 21 år, som er en medvirkende årsak til at også jeg har kommet meg på salg. Lørdag var vi i Antibes og igår i Cannes. Begge dagene glemte jeg å ta med kameraet. Derfor ble det ingen bilder og heller ingen blogging derfra. Litt synd for jeg kunne fanget mange utrolig vakre stemninger. Lyset er helt spesielt her nede nå i januar, og solnedgangene er fantastiske. Ettermiddagslyset og skumringene er stemningsfylte. Nedenfor fikk jeg med siste del av solnedgangen i Nice kl. 17.30 idag. Når kvelden kommer er det godt å trekke inn i varmen til levende lys, god mat og rødvin. Vi er takknemlige for den fine dagen vi har hatt og for det gode livet vi lever her nede.

5 kommentarer:

  1. Nydelig. Og strendene ligner litt på strendene ved vårt Andalusia, så jeg får "hjemlengsel" av dine historier om Nice.
    Ha en god dag og mange hilsner
    Sissel

    SvarSlett
  2. Hei, hyggelig å lese om hvordan du har det i Provence.

    SvarSlett
  3. Så nydelige bilder... herlige strender... Moro på salg..selv om jeg ikke er så glad i gå i butikker heller..så er det hyggelig når man kan få det billigere..

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  4. Hei, Åh så vakre bilder du tar. Koselig at Karoline er på besøk. Tenker på dere:-) Stor klem Siv

    SvarSlett