lørdag 19. mai 2012

Ettermiddagstur i landsbyen

Vi har hatt en travel dag med å hjelpe en nyinnflyttet til rette i området. Først var vi i byen for å bestille internet, telefon og diverse TV-kanaler. Det tar ca. to uker før alt er instalert og på plass. Deretter kjøpte vi TV-apparat, støvsuger og andre nødvendige elektriske artikler. Det er litt av hvert som skal på plass når man etablerer seg i ny leilighet i et nytt område. Etter at alt var ordnet følte jeg behov for å rusle en tur i landsbyen vår i mitt eget tempo. Først gikk jeg forbi landsbycaféen og så på alle som koste seg med å spille petanque.
Deretter ruslet jeg gjennom selve landsbyen og på veien fant jeg denne vakre rosebusken i full blomst. Det er så mye som blomstrer akkurat nå. Været har vært vekslende den siste tiden og sommeren vil ikke helt bryte igjennom. Selv om det sikkert er varmere og bedre her ellers i Europa. Og midt inne i landsbyen finnes det en gammel fontene på en liten plass...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar