lørdag 1. januar 2011

GODT NYTT ÅR - BONNE ANNÉE 2011 !

Et nytt år er her og på årets første dag vil jeg få ønske dere alle et riktig godt og spennende nytt år!
Gårsdagen var gjenstand for ettertanke og statusgjennomgang for meg. Det var dagen for både å se tilbake på året som ligger bak meg og fremover inn i det nye året. Jeg er takknemlig for alle de flotte menneskene jeg har fått møte i året som har gått. Mange nye bekjentskaper og vennskap er knyttet. Gjennom jobben min i Provence er jeg så heldig å få møte mange forskjellige mennesker. Det er en stor gave.
Et nytt år gir nye muligheter som jeg i stor grad kan påvirke. På flere områder føler jeg at mange ark i utgangspunktet er blanke og at det er opp til meg å fylle dem med det jeg ønsker. Det er så mye spennende jeg kunne ha lyst til å gjøre. Og likevel kan det virke trygt og behagelig å fortsette i samme spor som før. Det er et ordtak som sier at "når du gjør det du alltid har gjort så får du det du alltid har fått". Jeg kjenner at tida er inne for å gjøre noen endringer og gå noen nye veier på flere områder, selv om det blir utfordrende. Mine personlige ønsker for det nye året er formulert og skrevet ned. Det er noe magisk med det skrevne ord som kan gi positiv drahjelp. Et av mine ønsker for det nye året er å frigjøre tid til å kunne fortsette pilegrimsvandringen mot Santiago de Compostella. Jeg har allerede gått fra Le Puy til Pamplona og nå gjenstår det ca. fire ukers vandring til målet. I tillegg er det mange andre spennende utfordringer som venter... Og drivkraften for det hele er livsglede og meningsfylde.

1 kommentar:

  1. Hei Marit..

    et godt nytt år til deg..

    et flott og klokt innlegg..godt å ha noen nye mål å jobbe mot..
    og når man skriver de ned blir de litt mer virkelige.. Om man kan si det på den måten.-
    Ønsker deg masse lykke til med de nye målene ..

    klemmer =))

    SvarSlett