torsdag 24. juni 2010

Livet på en fjellgård i Provence

Jeg liker livet på landet og i fjellet. Det er så fredelig, friskt og fargerikt. Spesielt på forsommeren når blomsterprakten er på sitt aller vakreste, og om høsten med alle fargene. I Provence besøker jeg ofte en gammel gård som ligger høyt til fjells og nord i regionen, nærmere bestemt i Alpes-de-Haute Provence. Gården eies og drives av en fransk-norsk familie. Den stammer fra 800-tallet og var opprinnelig et kloster. Til tross for et karrig jordsmonn dyrkes det både frukt, bær og grønnsaker her, og rundt omkring på tunet finnes høner, katter, hunder, hester og et hav av blomster. Alle lever et harmonisk og fredelig liv. Utsikten fra et av stuevinduene er spesiell.
Livet på denne gården er enkelt og samtidig preget av stor hjertevarme og omsorg. Her trives både unge og eldre. Det serveres herlige og fargerike vegetariske måltider, og det meste er biologisk dyrket. Middagen består av minst fire retter med godt drikke til. Og husmoren gir oss med glede et lite kurs i vegetarisk matlaging og oppskrifter. Jeg tar gjerne med meg venner og andre naturglade mennesker dit opp.Hvis du har lyst til å besøke denne spesielle fjellgården i Provence kan du ta kontakt pr. e-mail med marit.jahren@lambition.no eller telefon 412 18 006. Så videreformidler jeg kontakten.

2 kommentarer:

  1. nydelige bilder... og for et vakkert sted... sikkert en stor opplevelse å få med seg dette..

    klemmer o=)

    SvarSlett
  2. Så deilig å se. Kan tro jeg gleder meg til snart å komme "hjem"........GOd sommer til deg og dine! Kanskje vi sees? Hege

    SvarSlett