torsdag 16. juni 2011

Livets mangfoldigheter

Det å leve byr på mange gleder og minst like mange utfordringer. Denne våren og forsommeren har vært en travel tid for meg. Utfordringene har stått i kø og noen av dem har vært svært krevende. Jeg har mobilisert krefter og ressurser jeg nesten ikke trodde jeg hadde. Det er utrolig hva som kan skje når grenser blir utfordret og en virkelig tør å stå opp for seg selv og det en tror på. Livet kan få nye dimensjoner. Og vi trenger slike utfordringer for å komme videre. Hvis alt bare var en dans på roser ville vi kanskje stagnert i en uvirkelig livssituasjon. Denne vakre skulpturen rørte ved noe i meg. Jeg fant den utenfor kirken i Eze Village en dag jeg var der sammen med en god venninne. Den heter Marie og viser en ung og tillitsfull kvinne som ser mot stjernene, samtidig som hun har føttene plantet på jorden, i en strevsom og ofte ustabil verden.

2 kommentarer:

  1. Hei Marit, Så vakre ord - ja livet er noen ganger virkelig full av utfordringer. Det har kan vel vi to skrive bok om:-) stor sommerklem Siv

    SvarSlett
  2. Hei Marit, Høres ut som du har hatt en tøff tid....Håper alt er vel med deg! Hege

    SvarSlett