lørdag 15. januar 2011

Snart tilbake i Sør-Frankrike....

Om få dager drar vi tilbake til Saint Paul igjen og til mer vårlige omgivelser. Der nede er snart vårblomstringen i gang og sitrusfruktene er klar for innhøsting. Både sitroner, clementiner og appelsiner er nå på sitt aller mest fargerike og smakfulle. De er med på å lyse opp i omgivelsene. Og snart blomstrer mimosaen. Vinteren er en vårlig årstid i det sydlige Frankrike med farger, livsglede og optimisme. Ikke rart jeg lengter dit!
Denne uken har jeg vært en tur i Paris for å hjelpe datteren min med å møblere en studenthybel. Hun leier et rom i en eldre og typisk parisisk leilighet ved Montmartre sammen med en annen fransk student. Omgivelsene er som hentet ut av en parisisk 1800-tallsroman. Utrolig sjarmerende. Den første dagen leide vi en stor varebil som vi fraktet seng, madrass, skrivebord og stoler med. Litt av en utfordring å kjøre varebil rundt i Paris sentrum. Det gikk heldigvis bra. Slike opplevelser kommer jeg aldri til å glemme....

2 kommentarer:

  1. Så hyggelig å få hjulpet datter di da.. en spennende tid for henne..

    Skjønner godt du lengter "hjem" til vårlige Provence..
    her regner det i bøtter og spann.. med dete r helt okei nå.. slik at is og snø forvinner...

    så vi kan igjen begynne å bevege oss ute..

    ha en fin dag =)
    klemmer

    SvarSlett
  2. Hei Marit, Jeg er imponert over bilturen i Paris selv med GPS:-) Gleder meg til å høre mer fra deg når du nå er tilbake igjen! Her er det i dag tett tåke og ser frem til våren! klem

    SvarSlett