torsdag 22. juli 2010

Sommerblomster i fjellet

Juni og juli er høysesong for blomstring, og spesielt vakker er blomsterfloraen i fjellet. Der er fargene så klare og sterke. Og selve blomstene er kraftigere enn i lavlandet. Denne vakre buketten plukket vi i fjellene nord i Provence for en tid tilbake.
Jeg er glad i å plukke blomster. Synes det er både inspirerende og avslappende. Det stimulerer kreativiteten og gir ro i sjelen. I min del av Provence kan jeg plukke markblomster året rundt. Det er alltid et eller annet som blomstrer, også om vinteren. For meg er det en stor lykke å kunne sette selvplukkede blomster i en liten vase eller mugge.
Nedenfor følger noen inntrykk fra de fargerike engene.
Fortsatt god sommer!

3 kommentarer:

  1. For en inspirerende buktett. Dette er noe jeg vil prøve å lære meg.
    Klem fra Sissel

    SvarSlett
  2. Nydelig ♥ Fine bilder Marit

    *Titter innom for å ønske deg en riktig god helg*

    Klemmer fra MV ♥

    SvarSlett
  3. Hei, Takk for koselig hilsen. Gosh - så nydelig bukett og vakre blomsterbilder....sommerklem Siv

    SvarSlett